گیاهان و پوست

 با عصاره رازیانه جوان شوید

عصاره رازیانه اگر چه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری‌ها خریداری کنید و ۳ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ لیوان آب جوش، دم کنید. پس از آن‌که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید. سپس اجازه دهید که عصاره به‌دست آمده از رازیانه خنک شود. پارچه‌ای نخی و سفید رنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هر‌گاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید. عصاره رازیانه کمک می‌کند پوستی جوان و با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

 

لوسیون گل ختمی و درمان خشکی پوست

خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که به بروز چین و چروک در سطح پوست منجر می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک‌های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروک‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است. برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در ۲ لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم‌ها و مواد آرایشی از صورتتان روی پوستتان بزنید. این لوسیون علاوه‌بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک درصورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:گیاهان و پوست, | 18:57 | نویسنده : هاجر کردی. کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی از دانشگاه گلستان |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.